Underhåll hissar

Våra underhållsavtal är flexibla både vad gäller tillgängliga tjänster och tillval för alla varumärken och modeller. Vi erbjuder ett brett utbud av underhållsavtal, från det standardiserade heltäckande avtalet till det skräddarsydda avtalet som uppfyller dina specifika byggnadskrav, trafikmönster, och matchar utrustningens skick, och mer.

3 enkla steg till en problemfri vardag

Våra standardtjänster används som utgångspunkt för att skriva ett anpassat eller heltäckande serviceavtal. Alla avtal kan förlängas med olika servicealternativ och är tillgängliga för alla modeller och varumärken för hissar och rullband.

Visste du att?

Vi är märkesoberoende, vilket innebär att vi har kompetens att utföra service & reparation på alla märken och modeller.


1. Välj avtal

AlternativAssistBasicAlertCoverComplete
Teknisk support
Support och utbildning via telefon för personen som ansvarar för utrustningen på plats.
✓ ✓ ✓ ✓ ✓ 
Hälsokontroll
Statuskontroll genom fjärrövervakning inklusive rapporter och aviseringar vid avvikelser.
✓ ✓ ✓ ✓ ✓ 
Underhållsbesök
Regelbundna inspektioner på plats, inklusive grundläggande underhållsåtgärder.
 ✓ ✓ ✓ ✓ 
Intervention
Omedelbar respons vid problem, inklusive undsättning av instängda passagerare. Mån–fre kl. 7–18 eller 24/7 med alternativet "Flex"
  ✓ ✓ ✓ 
Mindre reparationer
Mindre reparationer – enligt definition, inkluderas för att säkerställa tillgänglighet.
   ✓ ✓ 
Större reparationer
Heltäckande underhållsservice, utryckning eller reparation. Tillgänglighet garanteras som tillval för 98 % – 99,5 % enligt pris och aktuell tillgänglighet.
    ✓ 

2. Tillvalen med det lilla extra

Direct

Vår övervaknings- och svarstjänst gör det möjligt att spåra och analysera utrustning samt att utföra tillståndskontroller.

Inform

Vårt tillval Inform håller dig uppdaterad. Transparens och full kontroll tilldelas flera kommunikationskanaler och rapporter skickas via dessa kanaler.

Flex

Vårt alternativ för flexibla underhålls- och reparationsarbeten. Plus möjlighet att beställa service utanför arbetstid – och servicejour dygnet runt.

Exam

Våra undersökningar omfattar periodiska säkerhetskontroller utöver nationella normer, plus samordning och stöd från tillsynsorgan.

Alarm

Med vår larmservice i hissarna kan passagerarna få kontakt med en av våra utbildade servicetekniker. Vi garanterar att passagerare som fastnat kommer ut.

Connect

Vår telefon- och dataledningshantering för fjärr- och larmtjänster möjliggör kontinuerliga kontroller av linjefunktioner och larmsystem.


3. Kontakta oss för att boka ett kostnadsfritt konsultationsbesök

Nästa steg

  1. Vi kommer att kontakta dig så fort vi kan för att boka in ett kostnadsfritt konsultationsbesök.
  2. Du får en detaljerad rapport om installationen.
  3. Vi skapar ett skräddarsytt avtalsförslag.